Monday 21 January 2013

Cinta Itu Tidak Dapat Dikikis



Ada orang tengah jatuh cinta? Atau bercinta? Orang jatuh cinta dan orang yang bercinta adalah berbeza. Maksudnya, yang jatuh cinta hanya mencintai. Tetapi bercinta adalah mencintai dan dicintai. Untuk orang yang tengah bercinta, bersyukur lah kerana hati sentiasa berbunga-bunga walaupun kadang-kadang ada angin yang meniup yang membuat hubungan goyah. Tetapi itu cuma sementara.

Dalam diam-diam, pasti ada juga orang yang mencintai seseorang tanpa si dia ketahui. Kadang-kadang, pasti akan ada rasa hendak mengalah dan biarkan rasa cinta itu terkubur kerana memikirkan mustahil untuk bersama. Tetapi, perasaan cinta itu tidak dapat dikikis, pasti ada di dalam hati kerana tanpa kita sedari, kita sudah menanam perasaan cinta itu. Untuk hal ini, ada dua pilihan. Berterus terang atau biarkan. Kalau aku, aku biarkan, kerana pasti Tuhan akan merancang sesuatu untuk kita kan? Jadi, walaupun ada rasa cinta, biarkan di dalam hati, akan datang jejaka yang tepat yang untuk menyiram cinta kita di dalam hati. Mungkin jejaka itu adalah si dia, tetapi kalau bukan, yakinlah bahawa itu adalah pilihan Tuhan untuk kita. Pasti ada sebabnya.

Jangan takut jatuh dalam percintaan. Kerana selepas jatuh, baru kita tahu bangkit semula dan berjalan semula. Tuhan sentiasa ada untuk membantu. Cinta dengan ikhlas, bukan nafsu. 

Spread The Love. Peace.


No comments: